fbpx
Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?

Pozycjonowanie strony internetowej to bardzo złożony i długotrwały proces. Z reguły pozycjonowanie strony internetowej zajmuje minimum rok i jest to proces ciągły. Zleceniami pozycjonowania stron internetowych z reguły zajmują się wyspecjalizowane agencje SEO oraz agencje interaktywne, które projektują strony internetowe pod kątem SEO oraz pozycjonują je. Jest to optymalne rozwiązanie, ponieważ wykonanie wszystkich czynności w ramach jednej firmy takiej jak agencja interaktywna, prowadzi do zintensyfikowania i poprawy efektywności działań SEO.

Codefia jest agencją interaktywną, która w ramach swojej działalności tworzy strony www oraz wykonuje zlecenia z zakresu pozycjonowania. Planujemy nasze projekty w taki sposób, aby SEO było jak najbardziej efektywne. Niezależnie od tego, czy mamy do wykonania optymalizację oraz pozycjonowanie już istniejącej strony internetowej, czy tworzymy nową stronę internetową, w pierwszym etapie analizujemy i uwzględniamy wszystkie kwestie związane z SEO. Jeśli więc interesuje Cię wycena pozycjonowania SEO, zapraszamy do wysłania briefu z opisem zlecenia.

Pozycjonowanie SEO (Search Engine Optimization), są to działania związane ze stroną internetową, które mają poprawić widoczność strony internetowej oraz jej pozycji SERP w wyszukiwarkach internetowych.

SERP (Search Engine Result Pages), są to pozycje stron internetowych w wynikach naturalnych wyszukiwań w wyszukiwarkach takich jak Google, DuckDuckGo, Bing.
Użytkownicy wykorzystują frazy i słowa kluczowe, wpisując w wyszukiwarkach, a wyszukiwarki wyświetlają najbardziej wartościowe strony na szukane frazy.

Zadaniem agencji SEO jest wykonanie audytu SEO, przygotowanie strategii SEO oraz wdrożenie przyjętej strategii. Działania SEO dzielą się na dwa elementy, on-site SEO oraz off-site SEO. Jeśli chodzi o on-site SEO, wykonujemy zmiany w kodzie strony, przyspieszamy jej działanie, poprawiamy efektywność treści oraz uzupełniamy treść, budujemy linkowanie wewnętrzne, jeśli chodzi o off-site, to w skrócie budujemy linkowanie zewnętrzne (backlinks).

  • Wprowadzenie
  • Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?
  • Audyt SEO strony internetowej. Pierwszy krok do poprawy wyników.
  • Działania on-site na stronie internetowej
  • Działania off-site na stronie internetowej
  • Uruchomienie analityki internetowej
  • Czy tanie pozycjonowanie ma sens?
  • Cennik pozycjonowania oraz pakiety

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej w 2020 roku?

Na podstawie naszych analiz rynku pozycjonowania strony internetowych oraz ofert agencji SEO, koszt wykonania zadań związanych z SEO jest bardzo różny.

Ceny pozycjonowania strony internetowej są w przedziale od 300 zł do ponad 10.000 zł miesięcznie. Limitu górnego nie ma, wszystko zależy od stopnia trudności fraz, na jakie ma być pozycjonowana strona oraz ilości słów kluczowych i branży, w jakiej dana strona lub firma funkcjonuje.

Jest bardzo trudno odpowiedzieć na pytanie, ile powinny kosztować pozycjonowanie strony internetowej. Dokładne oszacowanie wartości zlecenia możemy wykonać po przesłaniu briefu.

Na podstawie badań Ahrefs.com, możemy mniej więcej określić jakie stawki są w agencjach interaktywnych. Według badania, co prawda z 2018 roku, ale sądzę, że nadal aktualnego, okazało się, że najbardziej popularna stawka godzinowa, wynosi od $100 do $150. W polsce będzie to odpowiednik między 100 a 200 zł netto za godzinę pracy specjalisty SEO.
50% specjalistów odpowiedziało, że stawka wynosi między $75 a $200 na godzinę, natomiast 88,28% specjalistów wybrało stawkę $150 w dół, a tylko 6,25% wskazało stawkę powyżej $201. Pytanie, czy w Polsce jest podobny rozkład. Należałoby przeprowadzić podobne badanie uwzględniające specyfikę rynku pracy w agencjach SEO w Polsce.

Audyt SEO

Audyt SEO jest pierwszym krokiem do poprawy wyników wyszukiwania. Działania dotyczące audytu strony internetowej są zlecane przez firmy w celu znalezienia przyczyny gorszych wyników pozycjonowania strony. W skład audytu SEO wchodzi analiza treści na stronie, stanu linkowania wewnętrznego, linkowania zewnętrznego, błędów w kodzie, optymalizacji skryptów oraz zdjęć, optymalizacji RWD (Responsive Web Design).

Dla każdej strony www wynik audytu będzie inny. Audyt SEO jest to złożony proces, dlatego raczej wykonuje się go na początku poprzez ręczne przeklikanie strony, a następnie z wykorzystaniem narzędzi SEO.

Aplikacje, które wykorzysujemy do przeprowadzenia audytu SEO, to między innymi Google Search Console, Ahrefs, Moz, SEMrush, Senuto, Screaming Frog.

Dzięki audytowi SEO przeprowadzonym manualnie oraz z wykorzystanie narzędzi wymienionych powyżej uzyskujemy raport SEO, który informuje nas o błędach w budowie strony, problemach w treści strony, w link buildingu i wiele więcej. Na podstawie tej listy przygotowujemy raport, który zaleca wykonanie działań naprawczych skutkujących następnie poprawą widoczności strony w wyszukiwarkach.

Nasza agencja interaktywna przeprowadza audyty SEO bezpłatnie w ramach podpisanych umów na pozycjonowanie stron internetowych. Jest to rozwiązanie optymalne dla firm, które w swojej organizacji nie posiadają specjalistów SEO i szukają firmy pozycjonerskiej, która kompleksowo zajmie się pozycjonowaniem.

W przypadku kiedy firma zleca jedynie audyt SEO, cena wykonania raportu wynosi:

1000 zł netto dla małej strony internetowej
od 1250 zł netto dla średniej wielkości serwisu
od 1500 zł netto dla małego sklepu internetowego do 150 produktów
od 1700 zł netto dla sklepu internetowego między 150 a 500 produktów
od 4000 zł netto dla rozbudowanych serwisów www i portali internetowych oraz dużych sklepów internetowych

Optymalizacja on-site

Optymalizacja strony on-site są to działania optymalizacyjne na stronie internetowej. Poprawiamy widoczność strony internetowej w wynikach SERP za pomocą poprawy treści strony internetowej, optymalizacji kodu strony i linkowania wewnętrznego. Powyższe działania zapewniają optymalną interpretację treści strony przez wyszukiwarki internetowe. Dostarczamy wyszukiwarkom pełną informację, o czym jest strona i na podstawie optymalizacji on-site wyszukiwarka decyduje gdzie i na jakich pozycjach umieścić stronę internetową w swoim indeksie. Im lepiej przygotowana jest strona pod kątem kryteriów wyszukiwań, tym wyższy będzie jej wynik w SERP. Obecnie roboty wyszukiwarek widzą strony internetowe w sposób zbliżony do użytkowników, zatem istotne jest to, żeby strona www była zoptymalizowana pod kątem użytkowników, zwłaszcza w kwestiach UX, szybkości wczytywania strony oraz jakości treści na stronie www. Zadaniem on-site SEO jest:

  • ułatwienie zrozumienia o czym jest strona
  • zapewnienie, aby strona była istotna dla wyszukiwanego hasła
  • wzmocnienie treści, aby strona wydawał się istotna dla wyszukiwanej frazy i znalazła się jak najwyżej w SERP

Jakie zadania wykonujemy w ramach optymalizacji on-site?

  • analizę fraz / słów kluczowych
  • analizę treści na stronie
  • optymalizację tekstów
  • optymalizację zdjęć, wideo, skryptów
  • analiza i poprawa metadanych
  • dodanie danych strukturalnych
  • poprawa linkowania wewnętrznego
  • poprawa struktury treści (h1, h2, h3)
  • sprawdzenie i usunięcie duplikatów na stronie
  • wdrożenie przyjaznych url dla wyszukiwarek
  • analiza i poprawa UX
  • przyspieszenie wczytywania strony na urządzeniach mobilnych
  • przyspieszenie wczytywania strony na desktopach
  • poprawienie błędów z Google Webmaster Tool

Ile kosztuje wykonanie działań on-site?

Przyjmijmy założenie, że koszt roboczogodziny specjalisty SEO wynosi średnio 100 zł netto dla strony małej lokalnej firmy z frazami mało konkurencyjnymi.

Analiza słów kluczowych, analiza treści oraz optymalizacja zdjęć, poprawa linkowania wewnętrznego to około 6 roboczogodzin, 6×100 zł netto = 600 zł netto.

Napisanie wartościowego wpisu na blog na 5000 znaków bez spacji, oraz optymalizacja pod kątem SEO to około 4 roboczogodzin x stawka 50 zł za godzinę copywritera daje nam 200 zł netto.

Łącznie wychodzi 800 zł netto za działania on-site.

Czym jest optymalizacja off-site?

Off-site lub off-page SEO jest to optymalizacja SEO strony bez wpływu na strukturę strony www, więc odnosi się do wszystkich czynności mających na celu zwiększenie widoczności strony wyszukiwarkach, ale bez ingerencji w strukturę strony.

W skład działań optymalizacji off-site można wyróżnić zwiększenie popularności strony w internecie, zwiększenie jakości domeny, zaufania do strony i autorytetu strony. Dodatkowo należy wykonać działania dotyczące zbudowania zaplecza strony oraz linkowania zewnętrznego strony. Budowa linkowania zewnętrznego jest kluczowe w optymalizacji off-site. Wiele linków prowadzących do strony internetowej z dobrych serwisów www jest sygnałem dla wyszukiwarki do wyświetlania strony na wyższych pozycji.
Oprócz linkowania zewnętrznego w off-site SEO są jeszcze działania związane z innymi czynnikami rankingowymi.

Są to przede wszystkim działania dotyczące marketingu w mediach społecznościowych, artykułami gościnnymi, linkowaniem wzmianek o marce oraz Influencer Marketing.

Wszystkie powyższe działania mają na celu wygenerowanie linków do strony internetowej z różnych innych stron www poprzez dostarczanie interesujących treści i umieszczanie ich na zewnętrznych serwisach.

W naszej agencji interaktywnej w ramach umowy na wykonywanie optymalizacji SEO zapewniamy obsługę pod kątem tworzenia treści tzw. content marketing oraz publikowania ich w zewnętrznych serwisach www w celu dostarczenia linków zwrotnych prowadzących do Państwa strony internetowej. Długofalowe działania optymalizacyjne generują stały wzrost widoczności strony internetowej.

Ile kosztuje optymalizacja off-site SEO?

  • link building, pozyskiwanie wartościowych linków jest to min. 100 zł netto
  • 2 wpisy zewnętrzne na 2500 znaków bez spacji to około 200 zł netto

Szacunkowy koszt wyniesie 300 zł netto za podstawowe działania off-site.

Podsumowując łączna cena pozycjonowania strony internetowej lokalnej firmy to koszt około 1100 zł netto miesięcznie.

Czy tanie pozycjonowanie strony internetowej ma sens?

Odpowiedź umieszczam na samym początku i brzmi nie.
Dlaczego uważamy, że nie istnieje coś takiego jak tanie pozycjonowanie?
Rozumiemy, że każdy z właścicieli firm szuka najtańszej oferty i będzie szukał agencji SEO, która zaproponuje najtańszą ofertę pozycjonowania. Jakie jest zagrożenie wynikające ze strategii najniższej ceny?

Przyjmijmy pewne założenia do hipotetycznej sytuacji, że udało się znaleźć wykonawcę pozycjonowania za 300 zł miesięcznie. Pozyskanie takiego wykonawcy najprawdopodobniej skończy się na dwa sposoby:

1. Wykonawca nie wykona założonych celów
2. Domena zostanie zbanowana przez Google

Dlaczego tak się dzieje? Koszt wykonywania działań SEO z roku na rok wzrasta. Wynika to z faktu, że konkurencja w internecie rośnie. Koszty prowadzenia długotrwałych, wysokiej jakości działań musi generować koszty po stronie agencji. Główny koszt to posiadanie odpowiedniego zaplecza technicznego do wykonywania pozycjonowania stron www, zatrudnienia specjalistów SEO z doświadczeniem, utrzymania zaplecza, biura, inwestowanie w wiedzę to również stały koszt. Zatrudniając osobę lub firmę za 200, lub 300 zł miesięcznie w zasadzie mamy pewność, że działania skupią się na dodaniu strony www do katalogów stron, które mają niską wartość, tworzone są masowo oraz często są banowane przez Google, ponieważ rażąco naruszają wytyczne firmy. Dodatkowo pośrednio takie działania mogą uderzyć w reputację firmy. Ewentualnie w nieco mniej drastycznym wariancie, wykonawca, będzie skupiał się na pobieraniu wynagrodzenia, ale nie będzie wykonywał żadnych sensownych działań związanych z pozycjonowaniem i optymalizacją strony www.

Obecnie Google stawia przede wszystkim na działania contentowe. Widoczne są zmiany w algorytmach, które usuwają z wyników strony niskiej jakości strony oraz strony posiadające linki masowo dodawane i prowadzących ze spamerskich stron. W 2014 roku przyszła duża aktualizacja algorytmu Google, która przebudowała SERP i obecnie głównym wskaźnikami dla wyszukiwarek jest jakość strony, szybkość wczytywania, optymalizacja na telefon, autorytet domeny, zaufanie itd. Łącznie mamy ponad 200 różnych wskaźników rankingowych, a aktualizacje algorytmu Google są niemal co miesiąc. Oprócz tego konkurencja w wyszukiwarce jest ogromna i firmy, które są w top 10 przeznaczają na pozycjonowanie stron internetowych spore budżety. 

Zastanawiasz się ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej w naszej agencji? Poznaj nasz cennik pozycjonowania oraz pakiety.

Zapewniamy usługi pozycjonowania w abonamencie miesięcznym. Jest to umowa bezterminowa, bez ukrytych gwiazdek.

Nasza oferta składa się z kilku wariantów i jest uzależniona od ilości fraz, konkurencyjności branży, wielkości strony internetowej, serwisu www, platformy e-commerce, historii domeny, jakości strony i obszaru geograficznego, na którym ma być pozycjonowana strona.

Wariant podstawowy dla małych firm działających lokalnie. Przeznaczony dla wszystkich firm, które działają lokalnie i pozycjonują się na mało konkurencyjne frazy. Cena od 700 zł netto do 1400 zł netto.

W ramach comiesięcznej usługi zapewniamy:

  • optymalizację on-site
  • optymalizację off-site

Wariant dla firm działających w całej Polsce. Przeznaczony dla firm, które pozycjonujemy na frazy średnio konkurencyjne. Cena od 1400 zł netto do 2200 zł netto. W ramach comiesięcznej usługi zapewniamy:

  • optymalizację on-site
  • optymalizację off-site
  • zapewnienie linkowania ze zdywersyfikowanych stron wysokiej jakości
  • 1 artykuł sponsorowany, 2 artykuły na bloga

Wariant dla firm działających w całej Polsce. Przeznaczony dla firm, które pozycjonujemy na frazy konkurencyjne. Cena zaczyna się od 2200 zł netto. W ramach comiesięcznej usługi zapewniamy:

  • optymalizację on-site
  • optymalizację off-site
  • zapewnienie linkowania ze zdywersyfikowanych stron wysokiej jakości
  • minimum 2 artykuł sponsorowane i 4 artykuły na bloga

Wariant przeznaczony dla e-commerce. Mały sklep internetowy, który pozycjonujemy na frazy konkurencyjne. Cena zaczyna się od 3500 zł netto. W ramach comiesięcznej usługi zapewniamy:

  • optymalizację on-site
  • optymalizację off-site
  • zapewnienie linkowania ze zdywersyfikowanych stron wysokiej jakości
  • 3 artykuł sponsorowane, 4 artykuły na bloga, opisy kategorii i produktów

Wariant przeznaczony dla e-commerce. Duży sklep internetowy, które pozycjonujemy na frazy konkurencyjne. Indywidualna wycena. W ramach comiesięcznej usługi zapewniamy:

  • optymalizację on-site
  • optymalizację off-site
  • zapewnienie linkowania ze zdywersyfikowanych stron wysokiej jakości
  • minimum 6 artykułów sponsorowanych i 6 artykułów na bloga, opisy kategorii i produktów