fbpx

Ile kosztuje strona internetowa? Sprawdź prawdziwy koszt wykonania strony www w 2020 roku.

Obecnie posiadanie strony jest wymogiem skutecznego prowadzenia firmy, zwiększania świadomości o marce oraz zwiększania sprzedaży. Nie jest to wymóg formalny dla większości firm, chociaż dla spółek akcyjnych jest to obowiązek, więc jeśli jesteś przedsiębiorcą, posiadanie strony internetowej jest twoim wyborem pochodzącym bezpośrednio z twojej strategii biznesowej. Jednak patrząc na trendy korzystania z internetu i wzrostu sprzedaży usług i produktów w internecie, posiadanie własnej strony www jest atutem i niewielkim kosztem w stosunku do zysków jakie można potencjalnie osiągnąć. Zapewne w momencie podjęcia decyzji o posiadaniu strony www pojawia się pytanie ile kosztuje strona internetowa? Na pytanie ile kosztuje strona internetowa nie można jednoznacznie odpowiedzieć, ponieważ koszt jest uzależniony od cennika wykonawcy strony internetowej. Postaramy się orientacyjnie podać ceny budowy strony www, na podstawie szacowanych kosztów pracy freelancerów oraz firm zajmujących się budową stron internetowych takich jak agencja interaktywna. Koszt budowy strony internetowej może wydawać się różna w przypadku freelancerów, którzy oferują tańsze usługi oraz droższych firm profesjonalnie świadczących usługi tworzenia stron internetowych. Zapraszamy do przeczytania naszego artykułu.

Spis treści

Wprowadzenia do artykułu

Zastanawiając się nad wykonaniem strony internetowej, należy uświadomić sobie, że strony internetowe są obecnie bardzo złożonymi i zaawansowanymi projektami. Koszt budowy strony internetowej co za tym idzie cena strony internetowej jest bezpośrednio uzależniona od rozwiązań technicznych w stronie www zastosowanych. Aby łatwiej zrozumieć co składa się na cenę strony internetowej należy posłużyć się analogią np. z kupna nowego samochodu w salonie. W zależności od potrzeb prowadzonej działalności wybrany model pojazdu może spełniać określone cele, np. jeśli prowadzisz kwiaciarnię będzie Ci potrzebny samochód dostawczy, ale jeśli jesteś prezesem dużej spółki wyborem będzie auto reprezentacyjne. Na tym etapie definicji potrzeb nie mamy problemu z ustaleniem celu. Schody zaczynają się podczas kompletowania specyfikacji pojazdu. Z reguły każdy model posiada setki możliwych konfiguracji pojazdu pod indywidualne potrzeby klienta. Dokładnie ta sama reguła działa w tworzeniu stron www, których koszt wykonania strony internetowej składa się na setki elementów ze specyfikacji. W związku z tym postaramy się pokazać szacunkowy, orientacyjny koszt wykonania strony internetowej na podstawie kilku założeń.

Ile kosztuje strona internetowa, w zależności od przeznaczenia?

Ile kosztuje strona internetowa to zasadnicze pytanie, ale żeby na nie odpowiedzieć należy zadać sobie kolejne fundamentalne pytanie, do czego będzie wykorzystywana strona www?

Jeśli Twoja firma zajmuje się usługami lokalnymi, takimi jak usługi szewskie i nie musisz szukać klientów w internecie, a tylko potrzebujesz być widoczny w internecie po to, żeby twoi stali klienci byli w stanie znaleźć numer telefonu, adres, e-mail, to w pewnie myślisz o statycznej stronie www. Strona statyczna, oznacza to, że strona www nie posiada panelu administracyjnego i nie pozwala na modyfikacje strony www.

Strona www składa się z jednej strony głównej oraz dwóch lub trzech podstron takich jak O nas, Oferta i Kontakt. Z reguły strony wizytówki posiadają ograniczoną treść, która wpływa na gorsze pozycjonowanie się lub wręcz brak możliwości pozycjonowania. Jedyną zaletą strony wizytówki jest cena.

Strony wizytówki obecnie są rzadko wykorzystywane do promowania firm, ponieważ prowadzenie działalności w oparciu o prostą stronę statyczną powoduje problem z uzyskaniem widoczności firmy w internecie. SEO na stronach statycznych jest trudne do wykonania, więc odradzamy tego typu rozwiązanie jeśli chcą Państwo pozycjonować stronę www.

Poleganie tylko na stronach wizytówkach, które okres świetności mają już za sobą jest bardzo ryzykowne i stawia Ciebie na przegranej pozycji w wyścigu o znalezienie się na szczycie. 

W zasadzie strony www można podzielić na dwa rodzaje strony statyczne i strony dynamiczne. Zalety i wady stron statycznych przedstawiliśmy powyżej.

Strony dynamiczne stanowią obecnie większość stron www, które widzisz w internecie.

Wszystkie strony dynamiczne posiadają możliwość tworzenia, edycji treści z panelu administracyjnego. 

Takie strony nazywamy CMS czyli z ang. Content Management Systems, systemami zarządzania treścią. Strony www tego typu posiadają warstwę frontend i backend.

Frontend odpowiada za warstwę wizualną, interakcję z użytkownikiem, natomiast sercem CMS jest język backendowy, baza danych. Backend odpowiada za generowanie widoków w oparciu o to co w panelu admina stworzy użytkownik. Systemy CMS takie jak WordPress, Joomla!, Drupal, Quick CMS, Typo3 oraz platformy sprzedażowe CMS Woocommerce, Magento, Prestashop zostały stworzone w celu umożliwienia użytkownikom nie posiadającym wiedzy programistycznej tworzenia samodzielnie treści na stronie. 

Cechą charakterystyczną CMS jest moduł panelu admina. Logując się do panelu admina możesz dowolnie kształtować stronę, zmodyfikować treść, tworzyć dynamiczne menu, pisać artykuły na blogu, edytować posty, usuwać je, zatwierdzać, tworzyć produkty, instalować pluginy rozszerzające funkcje strony www.

Pisanie artykułów w systemie CMS przypomina pracę z dokumentem np. w Wordzie. CMS posiada wbudowany edytor WYSIWYG. Jest to akronim od What You See Is What You Get, oznacza “To co widzisz jest tym co masz”. Zasada jest prosta, tworząc treść posta na stronie www po kliknięciu zapisz, system CMS zapisuje stworzoną treść w bazie i na froncie strony www użytkownik zobaczy widok z pobraną z bazy danych treścią.

Oczywiście jest to bardziej skomplikowany mechanizm, powyższe jest to pewne uproszczenie.

Ile kosztuje strona internetowa? CMS WordPress z edytorem WYSIWYG

Widok edytora WYSIWYG z CMS WordPress.

Temat systemów CMS jest bardzo szeroki i dlatego poświęciliśmy temu tematowi osobny artykuł pod tytułem CMS system zarządzania treścią

Kilka słów na temat systemów CMS oraz statystyk popularności.

Najbardziej popularne platformy blogowe CMS to WordPress, Joomla! i Drupal. Z czego 39.4% wszystkich stron www nie korzysta z żadnego systemu CMS. Z WordPress korzysta 38.5% wszystkich stron na świecie, a udział WordPressa w rynku CMS to 63.6%.

Obecnie istnieje 1.806 mln w internecie, z czego 700 mln stron www napisanych jest w WordPressie.

Ile kosztuje strona www? Wykres wskazujący na procentowy udział CMS w stronach internetowych.
źródło: https://w3techs.com/technologies/overview/content_management

Dla porównania strony www Joomla posiadają udział na poziomie 3.7%, a strony www wykorzystujące CMS Drupal to 2.5%.

Wykorzystując silniki CMS można stworzyć profesjonalną stronę www. Cena wykonania strony www będzie znacząco się różnić, WordPress i Joomla będą tańsze, natomiast Drupal jest znacznie bardziej skomplikowanym systemem i wymaga znacznej ilości godzin, cena wykonania strony www może być wyższa nawet o 50% w stosunku do strony www stworzonej na WordPressie.

Jeśli komuś zależy na dostępie do ogromnej ilości wtyczek, to WordPress jest jedynym wyborem. Natomiast jeśli zależy komuś na bezpieczeństwie strony internetowej, szybkości działania strony www oraz skalowalności systemu www, Drupal będzie idealny rozwiązaniem.

Jeśli więc planujesz tworzyć dynamicznie treść na stronie internetowej, np. pisząc artykuły na blogu, chcesz mieć własny portal internetowy, sklep internetowy, zalecamy wybranie strony dynamicznej z CMS. W innym przypadku wystarczy zwykła strona statyczna.

Prosty blog, na którym będą publikowane artykuły jest najprostszą stroną www i nie wymaga spędzenia dużej ilości godzin na tworzeniu strony www. Jeśli korzystamy z systemu CMS WordPress i zamierzamy wykorzystać jeden z gotowych szablonów to stworzenie bloga potrwa kilka dni. Natomiast jeśli zostanie zlecone wykonanie indywidualnej szaty graficznej należy doliczyć koszt projektu oraz zakodowania projektu do WordPressa. Wdrożenie projektu graficznego do szablonu czyli wykonanie indywidualnego projektu i zakodowanie to od dwóch tygodni do miesiąca.

W przypadku portali internetowych, aplikacji webowych, czy sklepów internetowych, koszt wykonania należy wyliczyć na podstawie specyfikacji dostarczonej przez klienta. Są to dedykowane strony www i koszt jest bardzo zróżnicowany w zależności od technologii, czasu przeznaczonego na poszczególne etapy projektu oraz stawki godzinowej wpisanej do umowy.

Ile kosztuje strona www, w zależności od wyboru wykonawcy?

Ile kosztuje strona www, w zależności od wyboru wykonawcy?

Szukając wykonawcy strony www napotkać można dwie grupy wykonawców stron internetowych. 

Wybór pomiędzy freelancerem a agencją interaktywną może być trudna. Musisz wziąć pod uwagę wiele kwestii zanim wybierzesz co dla Twojej firmy będzie najlepszym rozwiązaniem.

1. Freelancerzy czyli tzw. wolni strzelcy

Freelancerzy są to osoby zajmujące się dodatkowo pracą na zlecenia, wykonując po godzinach, lub w wolnych chwilach projekty stron www. 

Jeśli szukasz tego typu “profesjonalistów” bo chcesz tanio wykonać projekt, to taka taktyka ma wiele wad. Po pierwsze nie masz możliwości zweryfikowania i oceny kompetencji takiej osoby. 

Druga kwestia jest to, że freelancer z reguły dorywczo zajmuje się tworzeniem stron i niska cena oznacza, że nie bierze na poważnie tego projektu lub co gorsza jakość strony www będzie bardzo niska i wpłynie negatywnie na wizerunek twojej firmy. Najlepiej w tej sytuacji wybrać profesjonalistę z polecenia z doświadczeniem. Jednak najważniejsze jest to, żeby przeprowadzić rozmowę z wybranym wykonawcą i upewnić się, że posiada duże doświadczenie. Kolejną kwestią jest odpowiedzialność.

Przy zatrudnianiu freelancera do dowolnego rodzaju projektu zawsze ważna jest odpowiedzialność. Dlatego możesz mieć wrażenie, że podejmujesz ryzyko, pracując z kimś, kogo sukcesu i wiarygodności nie da się łatwo zweryfikować. Dodatkowo freelancer pracuje samodzielnie, więc w przypadku kiedy podejmie się kilku zleceń może okazać się, że będzie niedostępny i będziesz musiał szukać kolejnego wykonawcy.

Freelancerzy posiadają ograniczony zestaw umiejętności.

Jedną z największych wad pracy z freelancerem jest to, że jesteś ograniczony do umiejętności i zasobów tego wykonawcy. Z reguły freelancer wycenia stawki zbyt nisko, mówiąc wprost stawki oderwane są od rzeczywistości i może okazać się, że przeliczył się z możliwościami.

Projektowanie i tworzenie strony internetowej jest podobne do budowy domu. Być może uda się znaleźć budowlańca, który jest jednocześnie architektem, wylewa fundamenty, stawia ściany, robi elektrykę, hydraulikę, oraz stawia dachy. 

Podobnie ze specjalistami IT. Jest nikła szansa, że jedna osoba wykona pracę całego zespołu i która byłaby ekspertem w dziedzinie strategii internetowych, projektowania UX, tworzenia stron internetowych,  zarządzania projektami, marketingu internetowego.

Oczywiście znamy solidnych web developerów, którzy wykonują projekty stron, ale ceny jakich żądają za projekt są porównywalne lub wyższe do cen agencyjnych za roboczogodzinę zespołu. Wynika to z tego, że dobry programista nie szuka zleceń. Z reguły może przebierać w ofertach i stawki godzinowe ma wysokie.

Poza tym, wybierając freelancera z reguły zlecenie obejmuje tylko jednej kwestii, wykonania strony www, często spotykamy freelancerów, którzy wykonują projekty strony internetowej taniej od agencji, ale okazuje się, że początkowo wycenił tylko 20% tego co mogłaby wykonać agencja interaktywna a za pozostałe nie objęte umową elementy wycenia osobno już po stawkach rynkowych.

Kolejnym elementem strona www wykonana przez freelancera jest kopią innych serwisów i  z doświadczenia wiemy, że takie strony www wymagają następnie zmian w kodzie ponieważ deweloper nie myślał o kwestiach SEO czy UX, a tylko o tym, żeby jak najszybciej skończyć projekt. Takie podejście powoduje w zasadzie brak możliwości rozbudowy strony, lub koszt naprawy błędów jest tak duży, że de facto wykonawca musi ponieść dodatkowe koszty na przebudowę strony.

W związku z powyższym, wybór freelancera to de facto delegowanie tylko jednego elementu projektu tej osobie. Aby pokryć wszystkie role w projekcie należałoby zatrudnić do każdej roli freelancera specjalizującego się w danej dziedzinie np. w projektowaniu UX.

Na koniec będziesz potrzebował Project Managera, który zepnie cały zespół, projekt, będzie rozliczał działania poszczególnych członków ekipy, przeprowadzał spotkania oraz na koniec dbał o terminy. Agencja interaktywna zapewniłaby kierownika projektu, którego rola jest podobna do generalnego wykonawcy, który nadzoruje projekt od początku do końca.

2. Agencja interaktywna

Agencje interaktywne są dużo lepszym wyborem ponieważ posiadają zespół specjalistów, którzy poprowadzą twój projekt. 

W agencji interaktywnej będziesz pracować z zespołem nad projektem strony internetowej, a każdy członek zespołu będzie specjalistą w jednej z tych umiejętności.

W skład zespołu projektującego strony internetowe w agencji interaktywnej wchodzą poszczególni specjaliści.

Programista stron internetowych

Zespół projektujący strony www składa się z jednego lub więcej programistów stron internetowych. Są to osoby z wieloletnim doświadczeniem w programowaniu serwisów www, stron www, aplikacji webowych.

Często programiści dzielą się na frontend web developerów, odpowiedzialnych za interfejs użytkownika, interakcje, wygląd strony, oraz na backend web developeró, którzy programuje stronę www po stronie serwera.

Projektant UX 

Osoba specjalizująca się w projektowaniu doświadczeń użytkownika

Web designer, czyli projektowanie stron internetowych.

Narzędziem pracy jest program graficzny, tworzy projekt graficzny na podstawie wytycznych UX designera

Project Manager, kierownik zespołu

Osoba odpowiedzialna za rozliczenia efektów pracy, spotkania z klientami, komunikację w agencji pomiędzy zespołem a klientem.

Zaletą agencji interaktywnej jest wykwalifikowana kadra, oraz doświadczenie członków zespołu.

Agencja interaktywna ma zwykle większą wiarygodność w społeczności i reputację, której musi strzec. Masz w tej sytuacji pewność wykonania projektu zgodnie z Twoimi założeniami. Zawsze możesz spotkać się z reprezentantem firmy i porozmawiać o projekcie. Dodatkowym atutem jest to, że agencje interaktywne, nie tylko zajmują się tworzeniem stron www, ale również zajmują się optymalizacją stron internetowych, pozycjonowaniem stron, kampaniami Adwords. W tej sytuacji wybór jest jeden, należy wybrać sprawdzoną agencję interaktywną, która dobierze zestaw technologii do projektu, zapewni optymalizację strony www, dostarczy usług z zakresu pozycjonowania stron internetowych. Oczywiście koszt wykonania strony www przez agencję interaktywną są wyższe.

Ile kosztuje strona internetowa? Szacunkowe wyliczenia kosztów wykonania strony internetowej.

Decyzja o wyborze agencji interaktywnej to przede wszystkim bezpieczeństwo, jakość, serwis. Płacąc za stronę www otrzymujesz nie tylko stronę internetową, ale również:

  1. Analizę biznesową projektu
  2. Dedykowany projektu graficznego strony internetowej
  3. Gwarancję poprawnego funkcjonowania strony www oraz indywidualnego kodu
  4. Gwarancję możliwości rozbudowy strony w przyszłości
  5. Dokumentację strony www
  6. Testy automatyczne strony 
  7. Testy manualne strony zgodnie z ISTQB
  8. Przekazanie majątkowych praw autorskich
  9. Gwarancję na cały projekt
  10. Optymalizację SEO strony internetowej
  11. Przygotowanie strony www pod kampanie Adwords
  12. Pozycjonowanie strony

Wadą agencji jest cena. Jest ona zwykle wyższa w stosunku do freelancera, ale jest to logiczne ze względu na stałe nakłady jakie ponosi na utrzymanie zespołu, biura.

Dodatkowo większość agencji stara się pracować w metodykach zwinnych, w celu podzielenia projektu na mniejsze etapy, które klientowi dają możliwość uczestnictwa w nich. 

Część klientów może uznać to za wadę i niepotrzebne rozciąganie projektu w czasie. Z doświadczenia wiemy, że metodyka zwinna przynosi mnóstwo korzyści jednej i drugiej stronie projektu www.

Faza budowania strategii internetowej UX jest jedną z najbardziej krytycznych, zwłaszcza w projektach gdzie docelowo strona www będzie generować leady sprzedażowe.

Koncentrując się na doświadczeniu użytkownika, projektant UX upewnia się, że strona internetowa jest przejrzysta oraz łatwa w obsłudze.

Agencje interaktywne często tworzą dedykowane strony internetowej, w przeciwieństwie do freelancerów, którzy stosują gotowe szbalony strony internetowych. Inwestując środki i czas we współpracę z agencją stawiasz na jakość i niepowtarzalny projekt, który wyróżni Twoją firmę na tle konkurencji. Korzystanie z niestandardowego projektu ma wiele zalet i może bardzo pozytywnie wpłynąć na ogólny wizerunek firmy.

Ile kosztuje strona internetowa? Szacunkowe wyliczenia kosztów wykonania strony internetowej.

Jeśli nadal zastanawiasz się ile kosztuje strona internetowa w agencji interaktywnej?

Poniżej przedstawiamy przykładowe, orientacyjne widełki cenowe.

W naszej agencji interaktywnej stosowane są trzy poziomy zaawansowania projektów:

Podstawowy projekt strony internetowej

Podstawowy projekt strony internetowej kosztuje od 2000 zł do 6000 zł. Zapewniamy podstawowe funkcjonalności, które zapewniają start firmie.

  • statyczna strona internetowa, szablon graficzny psd, cena: 2000-3000 zł
  • statyczna strona internetowa z indywidualnym projektem graficznym, cena 4000-6000 zł

Jeśli prowadzisz małą firmę lub rozpoczynasz działalność, startup, podstawowy poziom jest dobrym rozwiązaniem na start. Zapewnia Twojej firmie wiarygodną, ​​przyjazną dla użytkownika witrynę, która z wykorzystaniem działań marketingowych powinna przynieść niezłe rezultaty w postaci potencjalnych nowych klientów.

Średniozaawansowana strona internetowa

Cena wykonania średniej wielkości strony internetowej waha się w przedziale od 6000 – 14000 zł. W ramach takiego projektu nadajemy stronie www unikalnego wyglądu, projektujemy przepływ klienta, optymalizujemy stronę www pod SEO.

  • strona internetowa CMS WordPress, szablon graficzny psd, cena 4000 – 6000 zł
  • strona internetowa CMS WordPress z indywidualnym projektem graficznym, cena 6000 – 14000 zł

Jeśli jesteś właścicielem średniej wielkości firmy, lub organizacji to poziom średniozaawansowany jest świetnym wyborem dla Ciebie. Strona oparta o CMS pozwala na rozszerzenie działań w firmie o content marketing oraz bardzo dobrze wspiera działania SEO.

Zaawansowana strona internetowa

Koszt zaawansowanego projektu strony internetowej zaczyna się od 14000 zł. W ramach takiego projektu nadajemy stronie www unikalny wygląd, który wyróżni Państwa firmę, ux designer projektuje przepływ klienta, specjalista optymalizuje stronę www pod kątem SEO. Zapewniamy nowoczesną technologię, integracją z zewnętrznymi aplikacjami, bazami danych, platformami e-commerce i więcej.

  • strona internetowa CMS WordPress z indywidualnym projektem graficznym, React, Angular cena 14000 – 75000 zł
  • strona internetowa, szablon graficzny psd, backend PHP, frontend React lub Angular 10000 zł – 25000 zł
  • strona internetowa dedykowana z projektem graficznym, backend PHP, frontend React lub Angular 25000 zł – 75000 zł i więcej …

Jeśli prowadzisz przedsiębiorstwo większych rozmiarów lub korporację, która generuje dziesiątki milionów złotych przychodu rocznie , zaawansowane strony www, serwisy internetowe, aplikacje webowe, oferuje rozwiązania dopasowane idealnie do wielkości Twojej firmy i potrzeb. Maksymalizujemy również współczynnik konwersji i zwrot z inwestycji (ROI), co ma kluczowe znaczenie na konkurencyjnym rynku.

Pochodną kosztu projektu jest wielkość firmy i organizacji, z reguły wielkość firmy determinuje potrzeby i oczekiwania w stosunku do strony www, co ma bezpośrednie przełożenie na projekt strony internetowej.

Jednak to, że np.  zdecydujesz się na wariant podstawowej strony internetowej, nie oznacza, że zamykasz sobie drogę do bardziej efektywnej strony internetowej. Jeśli skorzystasz z usług agencji interaktywnej, masz pewność, że strona będzie rozwijana wraz ze wzrostem twojej firmy i jej potrzeb.

Powyższa lista nie stanowi oferty handlowej Codefia Agencji Interaktywne, ma ona jedynie charakter poglądowy. Jeśli chcesz poznać cenę strony internetowej w agencji interaktywnej zapraszamy do kontaktu.

Oczywiście samo wykonanie strony internetowej to nie jedyny koszt. 

Jaki jest koszt strony internetowej? Uwzględniając koszty takie jak hosting i domena, pozycjonowanie strony internetowej oraz kampanie Adwords.

Posiadanie własnej strony internetowej wiąże się ze stałymi kosztami. 

Hosting

Koszt utrzymania strony internetowej na serwerze www jest uzależniony od firmy hostingowej, z reguły waha się w przedziale od 15 do 1000 zł miesięcznie.

Domena

Domena jest stałym kosztem w całym cyklu życia strony www. W zależności od typu domeny jest to koszt od 20 do 350 zł rocznie

Pozycjonowanie strony internetowej

Pozycjonowanie strony internetowej jest jednym z najważniejszych elementów marketingu internetowego. Wymaga wiedzy, którą zdobywa się przez wiele lat, poszerzania wiedzy na bieżąco, narzędzi analitycznych, które kosztują tysiące złotych miesięcznie oraz dostępu do analiz sprawdzających bieżąco pozycję strony www.

Wartość abonamentu w umowie na pozycjonowanie strony internetowej jest ustalana indywidualnie na podstawie ilości słów kluczowych, trudności słów kluczowych, oraz branży w jakiej działa firma. W agencji interaktywnej umowa na pozycjonowanie strony internetowej zaczyna się od 1000 zł netto. Z reguły w konkurencyjnych branżach kwota ta oscyluje w przedziałach od 3000 zł netto miesięcznie.

Kampanie Adwords

Obecnie kampanie Adwords są stałym elementem marketingu internetowego SEM.

Podobnie jak w przypadku pozycjonowania kampanie płatnych reklam  w Google zaczynają się od około 3000 zł w konkurencyjnych branżach.

Podsumowanie informacji na temat kosztu wykonania oraz posiadania stron internetowych.

Zapoznając się z powyższymi informacji na temat tego ile kosztuje strona internetowa, zapewne zrozumiałeś, że jest mnóstwo czynników wpływających na łączny koszt strony internetowej. 

Czasami zwracają się do nas firmy i organizacje, z pytaniem ile kosztuje strona internetowa, w momencie kiedy firmy jeszcze same nie wiedzą czego oczekują od swojej strony, jak ma wyglądać strona internetowa, w jaki sposób wchodzi w interakcje z użytkownikiem i jakie korzyści ma przynosić firmie lub organizacji strona www. W takiej sytuacji bardzo ciężko poprawnie wycenić koszt wykonania strony internetowej.

Poprawna wycena projektu strony internetowej wiąże się z dostępem do dokumentacji i specyfikacji przygotowanej przez analityka biznesowego z Państwa firmy. Dokument pozwala nam zrozumieć złożoność serwisu www i zaproponować sprawiedliwą dla obu stron cenę.