Media społecznościowe bez grafiki nie wyglądałyby atrakcyjnie. Dzięki temu, że łatwo można stworzyć grafikę oraz masz jasne wytyczne jak ją stworzyć na potrzeby mediów społecznościowych, przygotujesz atrakcyjne i angażujące wpisy. Ponieważ żyjemy w świecie w którym na każdym kroku widzisz grafiki, bardzo ważne jest, aby Twoja firma używała ich w swoich postach w mediach społecznościowych. Media społecznościowe to platformy, które rozwijają się dzięki publikacji grafik. Przykładem jest Instagram, która jest platformą społecznościowa poświęcona wizualizacjom, kolejnym przykładem jest Pinterest. Czy wiesz, że na Facebooku posty z grafiką zyskują ponad dwa razy większe zaangażowanie niż posty bez grafik. Analizując Twittera, wpisy czyli tweety, które zawierają obrazy mogą zyskać o wiele większe zaangażowanie użytkowników, więcej polubień, kliknięć, podań dalej.
W tym artykule podpowiemy Ci, jak stworzyć własną grafikę w mediach społecznościowych. Omówimy kilka nowoczensych i łatwych narzędzi, z których możesz korzystać w codziennej pracy z grafikam.
Pierwszym etapem jest zapoznanie się z programami do tworzenia grafik. Jeśli masz większe doświadczenie w tworzeniu grafiki, być może znasz płatne narzędzia, takie jak Adobe Illustrator, Photoshop. Są to profesjonalne narzędzia i wymagają pewnych umiejętności graficznych i raczej nie są rozwiązaniem dla nowicjuszy. Jeśli nie masz doświadczenia musisz przejść szkolenie z tworzenia grafik. Adobe oferuje również bezpłatne narzędzie do tworzenia grafiki o nazwie Adobe Express, dawniej Adobe Spark, które oferuje różne szablony projektów, dzięki czemu można szybko tworzyć grafikę w mediach społecznościowych, więc może to być dobra opcja dla początkującego.
Jeśli szukasz czegoś bardziej intuicyjnego proponujemy wypróbować platformę Canva. Canva jestbardzo popularnym i darmowym narzędziem do tworzenia grafik. Canva posiada wiele różnych funkcji, które pomogą Ci stworzyć profesjonalną grafikę. Canva udostępnia wiele różnych gotowych szablonów grafik mediów społecznościowych. Również możesz przeszukiwać biblioteki bezpłatnych obrazów, aby urozmaicić swoje treści. Canva oferuje również płatne plany, ale na początku przygody z tworzeniem grafiki, darmowe plany powinny wystarczyć, aby rozpocząć projektowanie graficzne. Jeśli chcesz samodzielnie wyszukiwać i pobierać darmowe obrazy oraz wykorzystywać je w oprogramowaniu np. do edycji grafiki, w sieci jest wiele darmowych stron ze zdjęciami takie jak Pixabay, Pexels lub Unsplash, oferują one darmowe obrazy i grafikę w niemal każdej kategorii.
Jeśli np. potrzebujesz zdjęcia owocu, na tych platformach z damorwymi zdjęciami znajdziesz setki darmowych grafik do wykorzystania komercyjnego. Wadą tego rozwiązania jest to, że są to darmowe zdjęcia, które często są wykorzystywane przez innych grafików. Są to bardzo popularne witryny, więc prawdopodobnie jeśli znajdziesz obraz, który naprawdę Ci się podoba, został już wiele razy wykorzystany przez innych. Jeśli posiadasz dobry sprzęt fotograficzny lub dostęp do studia fotograficznego może łatwo zrobić własne zdjęcia, które będą unikalne.
Przeszliśmy przez narzędzia do obróbki grafik, przejdźmy teraz do wskazówek jak wykonać grafikę dla mediów społecznościowych.
Każda z platform ma inne rozmiary grafik, podawane są one w dokumentacjach lub bezpośrednio na platformie społecznościowej. Musisz zwrócić szczególną uwagę na wymiary tego, co tworzysz. W wypadku Instagrama grafiki muszą być w formacie jako kwadrat. Według instrukcji z Instagrama, udostępniając grafikę o szerokości od 320 do 1080 pikseli i wysokości od 566 do 1350 pikseli, nie będziesz musiał zmienić rozdzielczości grafiki. Jeśli zamierzasz udostępnić coś konkretnego np. historię na Instagramie, grafika o rozdzielczości 1080 na 1920 pikseli będzie dobrym wyborem. Korzystając z narzędzia takiego jak Canva, możesz łatwo wybrać rodzaj grafiki dopasowany rozmiarem do mediów społecznościowych.
Niestety wymiary grafik czasami się zmieniają, więc przed wysłaniem postaraj się upewnić, że Twoja grafika jest prawidłowa.
Jeśli masz konkretne wytyczne dotyczące marki, których musisz przestrzegać, np. w postaci księgi znaku, Twoja grafika w mediach społecznościowych powinna być z wytycznymi zgodna. Najważniejsze, musisz umieścić swoje logo w swojej grafice. Pewnie zauważyłeś, że większość firm używa schematów kolorów, którego są zgodne z wytycznymi z księgi znaku.
Jeśli istnieje czcionka, którą używasz w swojej firmie i w przekazach marketingowych, raczej powinieneś wykorzystać jej podczas tworzenia grafiki w mediach społecznościowych. Połączenie wszystkich tych elementów pomoże Ci stworzyć spójną markę, dzięki której ludzie, którzy zobaczą Twoją grafikę w mediach społecznościowych, skojarzą ją z Twoją firmą.
Grafika w mediach społecznościowych musi przyciągać wzrok, ale nie może, być zbyt skomplikowana. Nie używaj zbyt dużo tekstu. Atutem publikowania w mediach społecznościowych jest to, że publikując wpis udostępnieniasz grafiki wraz z tekstem poniżej, więc możesz tą przestrzeń wykorzystać do opublikowania większej ilości tekstu.
Dopasowanie palety kolorów może podnieść czytelność grafiki. Jeśli posiadasz kolory marki, których musisz się trzymać, możesz nie mieć wyboru odnośnie palety kolorów. Możesz wykorzystać kolory tonalne, które zapewnią atrakcyjność grafice a dodatkowo będziesz trzymać się wytycznych dotyczących spójności marki.