fbpx

Czy wiesz czym to jest landing page i w jakim celu zaimplementować tego typu stronę www?

Jeśli nie wiesz to nie przejmuj się. Poniższy tekst pozwoli odpowiedzieć na większość pytań związanych ze stronami www tego typu. Landing page (ang. strona docelowa) jest to strona www, na której „ląduje” użytkownik zainteresowany skorzystanie z usługi, zakupem produktu. Ma za zadanie zainteresować użytkownika w taki sposób, żeby wykonał oczekiwaną przez firmę akcję na stronie internetowej.

Czym jest landing page?

Spróbujemy odpowiedzieć na to pytanie powołując się na definicję, która można znaleźć na stronie Wikipedi:

“Landing page (strona docelowa, strona lądowania, strona produktowa, micropage, microsite) – pierwsza strona, na którą trafia odwiedzający pozyskany wskutek podejmowanych przez firmę działań akwizycyjnych. Strona docelowa może być stroną samodzielną, mikrostroną, a także elementem większej witryny[1].”

Źródło: Landing page Wikipedia

landing page strona www

Landing Page Po prostu Energia

Landing page jest stroną www o charakterze stricte marketingową generującą leady za pomocą przycisków CTA (ang. Call to Action) i formularzy.

Landing page jest elementem kampanii marketingowej. Działanie takiej strony www jest zbieranie określonych informacji od użytkowników np. poprzez rejestrację w newsletterze, wysyłanie zapytania poprzez formularz kontaktowy, rozpoczęcia procesu zakupu.

Przykładem świetnie wykonanej strony www typu landing page jest polska strona internetowa poprostuenergia.pl

Jak zaprojektować efektywny landing page?

Musisz zrozumieć swoich klientów i ich potrzeby.

Niestety nie jest to proste. Bardzo trudno odkryć co w trawie piszczy i dowiedzieć się w jaki sposób twoi użytkownicy podejmują decyzję. Z reguły w tym celu zaprzęgane są narzędzia analityczne np. google tag manager czy google analitycs itp.

Dzięki analizie możemy spróbować zrozumieć ich potrzeby. Jeśli uda nam się odnaleźć źródło „bólu” klienta to wtedy wystarczy skoncentrować działania na tym elemencie. Dobrym przykładem może być np. potrzeba znalezienia dostawcy energii z bardziej elastyczną ofertą od tego, z którym obecnie jest związany. Jeśli klientowi na stronie www typu landing page przekażemy informację, że tylko kilkoma kliknięciami online pomożemy rozwiązać problem to mamy rozwiązanie dla jego problemu.

Strona www typu landing page musi posiadać łatwość przykuwania uwagi i mieć przejrzysty design. W żadnym wypadku nie może być przeładowana. Strona internetowa musi po prostu jak najszybciej przekierować użytkownika do akcji za pomocą przycisków CTA. Dobrym przykładem jest strona www na screenie powyżej. Kolorystyka i kompozycji strony daje poczucie bezpieczeństwa i profesjonalizmu, dzięki czemu udaje się wpłynąć na użytkownika w taki sposób jaki chcemy.

Landing page meeting

Strona www musi posiadać jasny przekaz

Nie może posiadać zbyt wiele pól i rozpraszać użytkownika. Kiedy jest zbyt wiele opcji na stronie www może prowadzić to do opuszczania strony i z pewnością obniży to znacząco konwersję.
Jeśli twoja strona www landing page jest skupiona na jednym celu pomaga ona w podjęciu decyzji i zwiększeniu konwersji.

Aby dowiedzieć się czy tak jest, należy zadać sobie kilka pytań:

– czy moi użytkownicy/klienci wiedzą co oferuję na swojej stronie www?

– czy landing page jest skoncentrowany na kluczowym dla mojego biznesu elemencie?

– czy moi użytkownicy potrzebują wielu przycisków CTA lub formularzy kontaktowych?

Następnie należy zweryfikować landing page design czyli projekt w celu kontroli czy strona www nie jest przeładowana i nie odstrasza klienta przed podjęciem decyzji. Następnie należy zostawić tylko te elementy, które faktycznie pozytywnie wpływają na decyzje klientów.

Landing page layout

Wybierz prawidłowe narzędzie do optymalizacji twojej kampanii marketingowej.

Landingi mogą się znacznie od siebie różnić i to co sprawdziło się w jednej kampanii nie sprawdzi się w kolejnej. Ludzmi sterują emocję i jeśli dostarczamy ciągle te same lub podobne wizualnie landing page to wtedy konwersja znacząco spadnie. Należy pamiętać, że landing page jest jak wisienka na torcie. Musi być odpowiedzią na problemy i potrzeby klientów. Jeśli sprzedajesz software a chcesz wykorzystać landing do sprzedaży sportowych aut to raczej nie będzie to najlepszy pomysł.

Tworzenie strony www

Zanim zechcesz zebrać plon skoncentruj się na zbudowaniu silnego zaplecza wspierającego landing page.

W dzisiejszym internecie jest pełno firm, które natychmiast chcą coś sprzedać zapominając o tym, że zanim klient coś kupi zrobi rekonesans na stronach konkurencji.
Klienci kochają te firmy, które oferują cześć swoich usług zupełnie za darmo. Taka strategii pozwala zbudować zaufanie klienta dzięki czemu szybciej wykona akcje, którą jesteśmy zainteresowani.
Jeśli sprzedajesz software daj dostęp do niego np. na 14 dni w pełnej opcji premium. To pozwoli ci na wygenerowanie większej ilości leadów i szybsze finalizacje.

stron www wyglad

Zbuduj wokół landing page całe zaplecze stron www w formie np. blogu z newsletterem w celu utrzymania stałego ruchu na stronie.

Buduj autorytet swój oraz twojej firmy poprzez rozbudowę treści na stronie. Dzięki temu możesz liczyć na dodatkowy element czyli sharowanie treści w mediach społecznościowych. Zwiększy to znacząco konwersję landing page poprzez zwiększenie ruchu na stronie www.

Landing page wymiary

Jaki wymiar powinien mieć landing page?

Opinie na ten temat są bardzo różne, nie ma z góry założonego wymiaru. O ile szerokość jest określona przez szerokość ekranu, o tyle w przypadku strony www typu landing page długość powinna być oszacowana poprzez testy A/B. Testy pozwalają określić, jak rozmieszczenie i długość strony www wpływa na konwersję. Z reguły krótsze strony internetowe generują szybsze decyzje, ale niekoniecznie to musi być pozytywne w kontekście zbierania leadów ponieważ równie dobrze może to być szybsza decyzja o opuszczeniu strony www bez podjęcia akcji.