Agencja interaktywna zajmuje się budowaniem marki w internecie. Oznacza to, że agencja interaktywna specjalizuje się tylko w działaniach związanych z internetem. Każdy z nas dzisiaj najczęściej spotyka się z marką w internecie. Internet jest potężnym medium, który daje gwarancje reklamodawcom dotarcia do wybranych klientów, sprofilowanych pod kątem zdobycia jak największej rzeszy odbiorców, którzy swoim zachowaniem wzmocnią widoczność marki, zwiększą zasięg reklamy lub po prostu zdecydują się na zakup produktu, lub usługi. Takie działania są często dużo tańsze w porównaniu do klasycznych metod dotarcia do klientów.
Na pewno zastanawiacie się jakie działania agencja interaktywna prowadzi dla swoich klientów? Agencja interaktywna jest z wyspecjalizowaną firmą posiadającą zespół profesjonalnych programistów, kreatywnych grafików i speców od marketingu społecznościowego oraz SEO i SEM.
Jeśli szukasz firmy, która poprowadzi twój blog, zajmie się zdobywaniem lików na portalach społecznościowych, zaprojektuje nową stronę internetową lub zajmie się pozycjonowanie strony ewentualnie wykona kampanie Adwords to wtedy potrzebujesz agencji kreatywnej.
Brak jest oficjalnych szacunków pokazujących liczbę działających agencji interaktywnych w Polsce. Jest za to dość dobrze oszacowana skala działalności tego typu firm. Według raportu interaktywnie.com szacuje się że wartośc rynku agencji interaktywnych w Polsce to około 4mld zł za 2017 rok. Te szacunkowe dane są oparte o raporty największych agencji interaktywnych zarejestrowanych w Polsce. Część firm działa globalnie co oznacza, że obsługują również firmy poza terytorium Polski. Widoczny jest trend wzrostowy przychodów na poziomie około 10% rocznie.
Najwięcej agencji interaktywnych jest zarejestrowanych w Warszawie.
Wynika to z prostego faktu, że w Warszawie jest najwięcej central firm Polskich i zagranicznych.
Również agencje interaktywne w Poznaniu stanowią duży odsetek zarejestrowanych firm świadczących tego typu usługi. Pozostałe miasta gdzie są zarejestrowane duże lub średnie agencje interaktywne to Kraków, Gdańsk, Trójmiasto, Wrocław, Katowice.
Najprościej znaleźć agencje marketingowe w internecie poprzez ich strony lub na portalach branżowych.
Agencja interaktywna zgodnie z tym, co pisaliśmy wcześniej, specjalizuje się w mediach internetowych, tworzy rozwiązania w obszarze stron www, e-commerce, prowadzi kampanie Adwords oraz w mediach społecznościowych, może zająć się pozycjonowaniem strony internetowej.
Natomiast agencja reklamowa zajmuje się kompleksowymi działaniami związanymi z szeroko rozumianymi kampaniami reklamowymi zarówno w tradycyjnych mediach takich jak, druk, telewizja, radio, ale również internet. Zdarzają się sytuacje, że najpierw do agencji reklamowej jest wysyłane zapytanie ofertowe ze strony klienta, a następnie po podpisaniu umowy z klientem agencja reklamowa szuka podwykonawców takich jak agencje interaktywne, jeśli w kampanii reklamowej przewidziany jest wytworzenie strategii związanej z mediami internetowymi, a agencja reklamowa nie jest w stanie sama poprowadzić takich działań.
Oczywiście z punktu widzenia klienta wydaje się optymalnym rozwiązaniem prowadzenie działań w internecie samodzielnie. Jeśli mamy wiedzę lub zasoby w postaci wykwalifikowanych pracowników, to możemy faktycznie przeprowadzić wszystkie działania in-house. Jednak w rzeczywistości niewiele firm może sobie na to pozwolić. Wynika to z tego, że projekty tego typu trwają min. 3 miesiące w przypadku wykonania prostej strony internetowej, do nawet kilkunastu miesięcy w bardziej skomplikowanych projektach. W tym czasie należałoby zatrudnić sztab specjalistów zajmujących się tylko tym projektem, od grafików i programistów zaczynając, po specjalistów od marketingu internetowego kończąc. W ostatecznym rozrachunku znacznie taniej wyjdzie wykonać zlecenie na zewnątrz, ponieważ agencje interaktywne posiadają zasoby i wiedzę, która pozwala im optymalizować powierzone im zadania.
Jakie mogą być zalety wynikające ze współpracy z agencją interaktywną?